2010, Tocht 02

1 tm 7 mei: Naar Basel, Zwitserland

Met Hugo naar Basel, Zwitserland. 7-daagse tocht. Op een geleende stadsfiets en een erg onpraktisch te vervoeren “gooitent”. Mooie tocht, door de Ardennen, de Vogezen en langs de Moezel. Met het vliegtuig weer terug van Basel naar Düsseldorf. Meest leerzame tocht ooit. Totaal onvoorbereid, ongetraind, verkeerde materiaal en niks dan wildkamperen en improviseren. Thanks Hugo voor de ondersteuning. Zonder jou had ik waarschijnlijk nog steeds in dat junkenbos bij Nancy gelegen …

Totaal 685 km

Dag 1, Westerhoven – Chaudfontaine (102,4 km)

Dit is Hugo. Hij houdt net als ik ook van cheeseburgers. Daarom hebben we er 10 besteld.
In het bos kamperen bij Chaudfontaine.

Dag 2, Chaudfontaine – Bastenaken (104,6 km)

Ik ga op fietsvakantie en ik neem mee, een koekenpan. Want ja, waarom niet.
Ja ik ken totaal geen Frans, maar volgens mij is dit afgesloten.

Dag 3, Bastenaken – Clemency (87,3 km)

Ff een plastic koe melken.
Hugo doet een oud walsje.
Met Hugo erbij heb je het nooit koud.

Dag 4, Clemency – Frouard (145,1 km)

Je maintiendrai, jonge!
Stukje schuiven.

Dag 5, Frouard – Saint Dié des Vosges (96,8 km)

Een bruggetje en wa groen.
Hugo en z’n slick ride in de supermarché.
Op de camping in Frankrijk nog deze familie leren kennen. Alle duimpjes gaan omhoog, maar mevrouw weet denk ik niet waar haar duim zit …

Dag 6, Saint Dié des Vosges – Colmar (65,1 km)

Bekant gin duuzend meter.
Dit is nog steeds Frankrijk, maar alles heet hier Duits en ziet er Duits uit.
Gewoon blijven kamperen, ook al zit je in een hotel in Colmar.

Dag 7, Colmar – Basel (83,7 km)

Nog een klein stukje vliegen en dan zijn we in Zwitserland.
Hugo is niet echt onder de indruk van zijn eigen prestatie. Hugo is een bescheiden jongen.
Ja is wel een mooie stad, dat Basel. Heeft wel iets weg van Kaatsheuvel.